Изработка на онлайн магазин

Типове онлайн магазини

Какви видове платформи за онлайн търговия можем да изградим за вас

Онлайн Магазин (Стандартен)

– презентиране на продуктите, с възможност за добавяне в количката и закупуване чрез оказаните методи.

Маркетплейс (Marketplace)

– този тип платформи предоставят възможност на потребителите да се регистрират, добавят и продават своите продукти чрез вашия сайт.

Дропшипинг (Drop Shiping)

– тези платформи позволяват да представяте, рекламирате и продавате продуктите на трета страна – производител, за което получвате комисионна.

Дигитални продукти

– например продажба на билети и ваучери за събития. В този случай, не разполагате със складова наличност, а клиента пазарува и получва „продукта“ директно на имейла си.

Подходящ Хостинг и домейн за вашия онлайн магазин

Хостинг

Онлайн магазина ви работи нон-стоп, затова е важен хостингаОт избора на хостинг зависи как ще се държи вашия магазин в онлайн среда. Колко продукти ще може да „завърти“, сигурността му, имейл кампании (ако ще има такива в последствие). Като цяло хостингът е основата, на която ще стъпи първоначално вашия бизнес. За това е много важно да вземате информирани решения.

Според опита, който имаме с изграждането на онлайн магазини, за до 200 продукта без проблем ще ви свършат работа и стартовите или средните по големина хостинг пакети, които предлагат повечето компании на пазара. Но това зависи и от платформата (CMS), и от начина, по който ще се направи сайта.

Изграждането на онлайн магазин е комплексен процес, в който се съчетават хостинг параметри, платформи и куп други елементи, като не на последно място слагаме и уменията на програмиста, който ще изпълнява техническите задания.

Домейн

Името на сайта е важно да бъде кратко и запомнящо се, така че потребитлят, попаднал веднъж на сайта да може след това много лесно да го открие отново.
Това е вашият бранд!

До преди няколко години беше практика да се използва ключова дума в името на сайта (така нареченият domain keyword exact match), но с днешна дата е по-добре домейнът да бъде името на бранда (brandable domain). Търсачките не гледат с добро око на сайтове с ключова дума в домейна, но и това е относително – зависи от типа на сайта.

Лично ние предпочитаме брандабъл домейн с ключови думи в слъговете (URL/линковете) на страниците 😉

Платформи и софтуер за онлайн търговия

CMS (Content Management System или Система за управление на съдържанието)

Видовете платформи, с които може да бъде направен онлайн магазин са безкрайно много. В този материал ще обърнем внимание на най-използваните и тези, с които работим ние. Предполага се, че щом са най-масово използваните, са се доказали с времето като най-качествени. Важното е да са лесни за администрация и модификация.

WooCommerce

Платформа за онлайн магазиниWooCommerce е най-използвания CMS за изработка на онлайн магазини и едно от най-лесните за управление решениe. С удивителен пазарен дял от 28,33% според Datanyze във всички решения за електронна търговия, WooCommerce е платформа с отворен код, която използва за основа WordPress и е сила, с която трябва да се съобразяваме. Над 30% от всички уебсайтове (в световен мащаб) използват WordPress.

Лесното управление на поръчките и информацията за клиентите ще ви помогнат да развиете магазина си, и да не изоставате с продажбите!

Magento

Платформа за изграждане на онлайн магазиниMagento е солидна и добре проектирана платформа за онлайн магазини, отново с отворен код, предлагаща решения за онлайн бизнеса на едни от най-големите предприемачи. Някой от най-известните ни брандове като: Coca Cola, Ford, Olimpus, Nike използват именно тази платформа.

Magento се отличава с изключителна гъвкавост (може да се каже, че нямаме ограничения относно добавянето на функционалности в магазина). Над 300 000 разработчици и партньори стоят зад платформата, което я прави една от най-сигурните и добре разработени системи.

Open Cart

Изработка на платформа за онлайн търговияOpenCart също е решение с отворен код, което означава, че можем да персонализираме не само характеристиките по подразбиране, но и самия код на платформата, за да отговаря на вашите специфични нужди. Тук добрите техническите познания са задължителни.

Що се отнася до функциите, няма да останете разочаровани – OpenCart е снабден с всички функционалности, които един магазин за електронна търговия трябва да има, за да успее в първите си стъпки.

Важно!

Хубаво е да имате пълен достъп до файловете на вашия магазин по всяко време!

Модули и плъгини – функции

Изброените по-горе платформи функционират с някои модули или плъгини (наречете ги както искате – добавки). Ще изброим най-важните функции, с които е хубаво да разполага вашия онлайн магазин.

Регистрация

За да направят покупка, потребителите трябва да се регистрират в сайта (в повечето случай), като предоставят цялата необходима информация за плащане и доставка. Данните ще се съхраняват в база данни и ще бъдат достъпни от администрацията на сайта.

Количка

Количката е инструмент, който, подобно на кошница за пазаруване позволява на потребителите да избират желаните продукти и след това да отидат на касата за плащане.

Разплащателна система

Платежната система е механизъм, който улеснява диалога между страните, участващи във финансовите транзакции. Плащания с наложен платеж, картови плащания, плащания чрез банкомат, банкови преводи, плащане на каса в EasyPay и др.

Система за управление на продуктовата гама (Product Managment)

Това е основната част от системата за електронна търговия и осигурява всички функции, необходими за позиционирането на продуктите, изпълнението на поръчките и др., които са ключови за управлението на онлайн продажбите.

Управление на продуктите

Това дава възможност да се определи продукт чрез набор от стандартни полета:
код на продукта, категоризиране, подкатегории, име на продукта, описание, изображение, намаления и отстъпки, налични размери, цени в различни валути, наличност на склад.
Продуктите могат да се търсят по категория и подкатегория, а също така можем да създадем и индивидуална търсачка за вас, и асоцииране на свързани продукти за по-нататъшно стимулиране на онлайн продажбите.

Филтър за търсене на продуктите. Нека потребителското изживяване бъде удовлетворяващо. Направете намирането на търсените продукти възможно най-лесно – с два до три кллика максимум.

Управление на поръчки

Поръчката е секцията, в която се обобщава цялата информация за доставката и самата поръчка, за да се даде възможност за правилна доставка. Списък на закупените продукти, информация за потребителя, подробности за мястото на доставка, информация за времето на доставка, информация за начина на плащане.

Като цяло функциите за различните типове магазини са много и не би ни стигнал цял ден да ги изброим :D, но тези по-горе са задължителните.

Каква информация трябва да съдържа вашия продукт

За да представите продукта си по най-добрия начин, задължителните компоненти, без които той не може да мине (много зависи и какъв е продукта) са:

Име на продукта, описание (не много дълго – клиентите не обичат да четат много, освен ако не купуват скъп продукт), снимкова галерия, размер, цвят, цена, отстъпка (ако има такава, или какво трябва да направят, за да я получат), време и начин на доставка.

Относно описанието по принцип е хубаво да бъде уникално, но в много случай това е невъзможно, тъй като продуктите се различават само по много малък детайл. Ако се различават само по размер или цвят например – използвайте атрибути или вариации.

Рейтинг на продукта

Ако не вярвате в качеството на продукта си, по-добре не го продавайте! Потребителите се доверяват на продукти, които вече са изпробвани от други потребители и има оставен отзив за него. Мотивирайте ги да оставят мнението си.

Продукти с рейтинг - покажете колко сте добри

Важно е да ориентирате клиентите си към по-качествените продукти, това ще ви се отплати в дългосрочен план. Отделно, приоритет за търсачките е същото нещо – да ориентират потребителите към най-изгодния и най-качествения продукт на база потребителски отзиви. Всичко това, подплатено със защита и сигурност при пазаруването във вашия сайт, ще ви гарантира множество завърнали се и постоянни клиенти.

Страници

Какви страници трябва да има онлайн магазина

На първо място слагаме страницата „За Нас“. Искаме да знаем от кого пазаруваме, кой ни доставя поръчаното.

Вие пазарувате ли от магазини, без да знаете коя е фирмата стояща зад сайта, кой съхранява финансовите ви данни? Това е отлична възможност, да споделите с клиентите си колко сте добри в това, което правите 😉

„Контакти“ е много важна страница, тъй като клиентите се чувстват сигурни когато тя е на видно място в сайта. Знаят, че винаги могат да се свържат с вас, ако са възниканли въпроси и неясноти.

Начин на доставка, условия за връщане, политика за поверителност, как съхранявате личните им данни и за какво ги ползвате, ако продавате техника – има ли гаранция и къде евентуално има сервиз. Някой от тези страници са задължителни според българското законодателство, а други са само с препоръчителен характер.

Специални страници за отстъпки и намаления, индивидуално представяне на специфичен продукт (Landing Page), калкулатори за изчисление на параметри (ако има такива) и други подобни не са за пренебрегване. В повечето случаи тези страници се създават с цел реклама и маркетинг на онлайн магазините.

Статистики

За да сте наясно дали вървите в правилна посока

За развитието на вашия сайт, е необходимо да имате глобален поглед над нещата. Обикновено в административната част на сайта, можете да си направите периодична справка за поръчките – платени, отказани, задържани, натрупана сума за периода и т.н.

Относно посещенията и поведението на потребителите, е добре да имате вграден тракер, като Google Analytics например. Ако знаете кои са най-търсените ви продукти, от кои канали идават най-много клиенти, по кое време са най-активни, ще разберете и как да ги задържите на сайта, а престоя в магазина ви се харесва на търсачките и води до добри резултати.

1 Звезда2 Звезди3 Звезди4 Звезди5 Звезди (12 Рейтинг: 4,67 out of 5)
Loading...

ПИШЕТЕ НИ

Ние ще се свържем с вас.

    Ние не генерираме спам, нито ще предоставяме вашите данни на трети страни. Но за всеки случай, това са GDPR условията на сайта.

    Sending

    ©2009 - 2024 Smart Media inspired by Quality!

    Log in with your credentials

    Forgot your details?