Най-важната част за развитието на всеки бизнес е Маркетинговият план - стратегията.
Анализ на продукта или услугата
Трябва да сме наясно със силните и слабите страни на всеки продукт или услуга чрез вътрешен и външен анализ, за да търсим реалните пазарни възможности.
Анализираме продуктите и услугите от гледната точка на клиента, като външен независим фактор. Какво търси клиентът и какво иска той (какви ползи би искал да извлече от вашият продукт или услуга)? Придобиваме представа и познания за пазарната ниша от самите клиенти.
Целеви групи (Target Groups)
Откриваме и анализираме целевите групи и каналите за достигане до тях. Има ли допълнителни канали за достигане до аудиторията и има ли допълнителни продукти или услуги, които можем да добавим?
Конкуренция
Трябва да сме в час с конкуренцията, настоящите и потенциалните им възможности. Чрез идентифициране на силните и слабите страни на конкурента ще можем да подобрим позициите си на пазара.
Маркетингов план, бюджет и ресурси
Използваме информацията, която сме събрали за продуктите и услугите, за клиентите ни, пазарната ниша и конкуренцията, за да разработим писмен маркетингов план, който да представя реални и постижими цели.
Обикновенно маркетинговите ни стратегии са постижими и дори надминават своите цели.
Трябва да се вземат информирани решения как да се разпределят и прилагат ресурсите към целите за изпълнение на стратегията.
Маркетинговата стратегия се изпълнява в рамките на установен бюджет. След това измерва успеха си по отношение на целите (изпълнени ли са и до каква степен).
Маркетинговият план е инструмент, предназначен да помага на бизнеса, за да е конкурентен на пазара за клиенти.
Неговата цел е да изгради авторитет и да спечели доверието на потребителите, за това този план трябва да бъде насочен най-вече към: качеството на продукта, пазарните ниши, финансовото състояние и маркетинговите/търговски похвати.